Anglais 4e

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Prologue: Back-to-school Selfie
Ch. 1
Your choice, your voice!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
Let's hit the road!
Ch. 3
The Food Truck Project
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Be the change!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Love to Death!
Ch. 7
Usual suspects!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 8
Art or Vandalism?
Ch. 9
We stand as one
Cultural spots
Grammar
Chapter 5
Mission 2

Celebrate the Harlem Renaissance!

Parler en continu : je prends la parole pour donner mon opinion.

Workbook p. 75 à 77
14 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

In England, in the 1920s, people talked about “hot dance music” and not jazz. Jazz was so widespread that it also became popular in New Zealand at the same period! Do you know about Harlem and the Harlem Renaissance?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
That was Harlem!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour carte montrant où se trouve New York aux Etats-Unis et où se trouve Harlem dans New York.carte montrant où se trouve New York aux Etats-Unis et où se trouve Harlem dans New York.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Placeholder pour Photographie en noir et blanc de The Cotton ClubPhotographie en noir et blanc de The Cotton Club
Le zoom est accessible dans la version Premium.

The Cotton Club, Harlem, New York, 1930s.

1. Describe the documents.
2. Imagine what the Cotton Club was.
3. Identify clues on .
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
A flourishing time

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Couverture du livre Home to HarlemCouverture du livre Home to Harlem
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Claude McKay, Home to Harlem (book cover), 1928.

A flourishing time


1.  of what you might hear in the document.
2. Listen. What was Harlem like at that time?
Tip
In the 1920s, Harlem was considered as...
3. Pick out art styles and artists' names.
4. According to the expert, what was the purpose of those artists?
5. 
Bonus question
A form of art is missing. Which one?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
The Weary Blues

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Droning a drowsy syncopated tune,
Rocking back and forth to a mellow croon,
I heard a Negro play.
Down on Lenox Avenue the other night
By the pale dull pallor of an old gas light
He did a lazy sway ....
He did a lazy sway ....
To the tune o' those Weary Blues.
With his ebony hands on each ivory key
He made that poor piano moan with melody.
O Blues!
Swaying to and fro on his rickety stool
He played that sad raggy tune like a musical fool.
Sweet Blues!
Coming from a black man's soul.
Langston Hughes
“The Weary Blues”, 1925.

The weary Blues


Placeholder pour Illustration sur fond rouge d'une personne noir en train de jouer du piano. The weary Blues by Langston HughesIllustration sur fond rouge d'une personne noir en train de jouer du piano. The weary Blues by Langston Hughes
Le zoom est accessible dans la version Premium.

1. Read carefully. What type of document is it? What makes you think so?
2. Pick out words you know and them.
3. 
Group work
Pick out words associated with blues music. Then, define it.
4. Listen to the poem. Can you feel the music in the text? Explain.
5. Describe the relationship between the artist and his instrument. Use causative structures.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Recite verses

Listen


Droning a drowsy syncopated tune / Rocking back and forth to a mellow croon

Sing


With his ebony hands on each ivory key / He made that poor piano moan with melody / O Blues!
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Causative structures


Observe: He made that poor piano moan with melody. My mother had me learn many poems.

Think: Spot the two verbs in each sentence. Who does the action for verb 1? And for verb 2?

Practise: You're the boss. Force people to obey. Then, report: I made… / I had...

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Defend an artist

Use . New York City wants to pay tribute to an artist from the Harlem Renaissance. Choose one and defend him/her.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

How far can you go?

A2
I can give my opinion about someone.
A2+
I can also justify my views because I have arguments.
Vers B1
I can use my cultural knowledge of the period to find a compromise.

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais

Yolène
Émilie
Jean-Paul
Fatima
Sarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.