Anglais 6e

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Prologue: Can you spell... B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 2
Talent show!
Ch. 3
Amusement park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 9
Epilogue: Into the deep...
Cultural spots
Grammar
Chapter 8
Mission 2

Road to legend!

Écrire et réagir à l'écrit : j'écris pour raconter et décrire.

Workbook p. 111
16 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

Knight orders exist throughout Europe and the world. In England, there is the Order of the Garter. In Spain and Portugal, there is the Order of Santiago. Samurai in Japan can be described as knights as well. Do knights still exist today?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
A remake of the story

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Illustration de St George tuant la princesse et sauvant le dragon.Illustration de St George tuant la princesse et sauvant le dragon.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Baran Sarigul, Kill the princess, Save the dragon, 2012.

1. Describe the picture and compare it to the original legend.
2. Imagine the dialogue. Write speech balloons.
3.
Role playing
Act out an interview in which the characters of this story explain what happened.
Enregistreur audio
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
The full legend

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Peinture de Raphaël: St George and the Dragon.Peinture de Raphaël: St George and the Dragon.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Raphael, St George and the Dragon, c. 1503-05.

1. Sound off. Identify the characters, the setting and actions. Describe what is happening.
2. Sound on. Complete your notes with keywords.
3.
Group work
List the villagers' solutions. Which one is the best?
4. What did George do? Use the simple past.
5.
Bonus question
What are the words the narrator uses to organise his story?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
A Russian version

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Russian story of St George and the dragon

The inhabitants of the pagan city of Troy worshipped nothing but gold and silver, we are told, so the Lord made the water courses run molten gold instead of water, with the result that these two products were soon transposed in value. After a time He took pity on the misery and thirst of the people, and made a deep lake in front of their town; but as a punishment he placed there a monster dragon, who demanded from the people a maiden every day in exchange for water. Soon the supply of the former ran short, and all the maids in the place were sacrificed to the monster, except the King's daughter. When her turn came to follow her sisters, and she was placed by the lake side, the dragon came up to devour her, as he had done her predecessors; but St George descended from heaven on a milk-white horse, and after the exciting conflict depicted in the eikon slew the dragon.
The Evening Post, Friday 5 October 1900.

1.
Group work
Anticipate the story from the title. Which words can you read?
2. Pick out keywords (who, where, when, what). You can use a .
3. Concentrate on verbs and get ready to retell the story! Use irregular verbs.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Irregular verbs


Observe: Once upon a time there was a knight. He had many adventures. The villagers gave their gold. George fought the dragon and he won.

Think: Spot the verbs. Can you identify the BV?

Practise: Dub the video .

Enregistreur audio
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Stressed words

Listen


George attacked the dragon, won the fight and killed the dragon.

Sing


One day, he came to a small village and met a dragon that lived in a cave.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Create a DVD sleeve

Use and design a DVD sleeve for an authentic or revised version of St George and the Dragon.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

How far can you go?

A1
I can describe people and events in the past.
A1+
I can link my sentences using so and but.
A2
I can write chronologically.

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais

Yolène
Émilie
Jean-Paul
Fatima
Sarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.