Anglais Cycle 4

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 1
My school, my rules!
Ch. 2
Your choice, your voice!
Ch. 3
Act and react!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 4
A visit to Emerald Isle!
Ch. 5
Highlands Fair Play!
Ch. 6
Let's hit the road!
Ch. 7
The Food Truck Project
Ch. 8
Piki mai, kake mai!
Ch. 9
Dream job: now casting!
Thème 3 : Through time!
Ch. 10
Bucket list
Ch. 11
Pardon my French!
Ch. 12
Be the change!
Ch. 13
Let's swing!
Ch. 14
Ancient wisdom
Ch. 15
I want to break free!
Thème 4 : About stories!
Ch. 16
Arthur, Lady G. & Co.!
Ch. 17
Once upon a time in Bollywood!
Ch. 18
Love to Death!
Ch. 19
Usual suspects!
Ch. 21
Star-crossed lovers!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 22
Think before you post!
Ch. 23
We stand as one
Ch. 24
The World in One City!
Cultural spots
Grammar
Chapter 6
Mission 1

Animist sculptures

Parler en continu : je prends la parole pour raconter, décrire, expliquer.

Workbook p. 84
14 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

Mask-making is a very ancient art. In parts of Australia, giant totem masks covered the whole body! In western Alaska, Inuit women used finger masks during storytelling and dancing. Do you like wearing masks?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Animal sculptures

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Thunderbird and Whale Totem PoleThunderbird and Whale Totem Pole
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Thunderbird and Whale Totem Pole, Bight State Historical Park Ketchikan, Alaska.

Placeholder pour Yupi'k Fish MaskYupi'k Fish Mask
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Yupi'k Fish Mask, Alaska, C. 1900.

1. What animals can be seen in each sculpture?
2. What powers might they have?
Tip
This character must be able to... since it has...
3. 
Pair work
What's the role of a totem pole? List your ideas.
4. Carry out a on your classmates to see if they would like to have a totem pole at home!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Aboriginal beliefs

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Wooden Ceremonial Yup'ik maskWooden Ceremonial Yup'ik mask
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Wooden Ceremonial Yup'ik mask, Alaska, C. 1900.

Aboriginal beliefs


1. Listen to the recording and pick out stressed words. What is it about?
2. Concentrate on traditions. Classify them.
3. 
Group work
Define the word totem in your own words.
4. Choose a Yup'ik mask and use keywords to create a .
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Native-Americans' Animal Guides

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour BearBear
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Placeholder pour DeerDeer
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Placeholder pour OwlOwl
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Placeholder pour WolfWolf
Le zoom est accessible dans la version Premium.
1. Loyal but independent, teaches cooperation, new ideas and the values of extended families.
2. Wisdom, also stands for the souls of the dead.
3. Protector and leader, symbolises physical strength and wilderness.
4. Symbol of speed, family protection and kindness.

1. Read and match animals to their characteristics.
2. What qualities do you have or would you like to have?
3. Which animal could you choose to guide you? Explain why.
4. 
Group work
Find out more about totems and animal guides and write a lesson, as if you were the teacher!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Want vs went vs won't

Listen


The Yup'ik went /went/ deer-hunting. They won't /wəʊnt/ come. I want /wɒnt/ a mask like that.

Sing


They went away; they won't come back - they don't want to!
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Suffixes


Observe: The crow has no fear: it's fearless. The elk has a lot of power: it's very powerful. The deer is famous for its gentleness: it's so gentle!

Think:
Observe the nouns and adjectives. What does each suffix mean?

Practise: Explain the qualities of your animal guide!

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Make your own totem pole

Use and make your own totem pole. Have your classmates analyse your pole and tell them if they're right about you!
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

How far can you go?

A2
I can describe the totem pole in simple terms.
A2+
I can add hypotheses and adjectives.
B1
I can use complex sentences with relative pronouns.

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais

Yolène
Émilie
Jean-Paul
Fatima
Sarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.