Anglais 6e - Cahier d'activités

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Can you spell… B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 2
Talent show!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Into the deep…
Cultural spots
Grammar
Chapter 3
Mission 1

Let's go to the park!

Piece of cake p. 60
12 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. There are few adventure parks in the world.
2. Where does Disneyland exist? , or
3. There are two Disneyland parks in the USA.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Fun weekend

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Fun weekendFun weekend
Le zoom est accessible dans la version Premium.

1. Match the vocabulary to the picture.
Go shopping
Go to the cinema
Ice skate
Skate
Play video games
Go to the beach
Go to the swimming pool
Go to an adventure park
Go for a walk


2.
Pair work
Quiz your classmate on his / her after-school or weekend activities.

At home Outside
After-school or weekend activities
With friends Alone
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Xtreme activities

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Look at the leaflets and match each letter with its description. 
Leaflet: a small, paper document with information about a place or an event.
Placeholder pour Flyers de lego landFlyers de lego land
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Legoland® and Dreamland leaflets, 2008 and 2012.

Rides
Name of the park
Website address
Lego bricks
Roller coaster
Title of the document
Slogan

2. Choose the correct words to complete the description of the document.

We can see two different
(leaflets / books) about theme parks. There are pictures of
(sports / rides) and
(exciting / boring) slogans to
(scare / attract) visitors.

3. Design your own leaflet to promote your ideal park. Follow the template. You may have to print it.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 11</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 11</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 12</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 12</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Cliquez pour accéder à une zone de dessin
Cette fonctionnalité est accessible dans la version Premium.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Let's go to the park!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Listen to the recording and choose the correct answer.

Let's go to the park!


a. Jamala and Elijah are talking about
(their summer holidays / amusement parks / after-school activities).

b. Jamala suggests going to
(Legoland / Dreamland / Dismaland).

c. What park do they finally choose?
(Adventure Land / Spooky Park / Legoland).

2. Listen again and complete the chart with Elijah and Jamala's likes and dislikes.

Jamala Elijah
Likes ❤️
Dislikes 💔

3. Pick one adventure park you like and make some suggestions. 
Islands of Adventure (Florida, USA)
Europa Park (Rust, Germany)
 
Parc Astérix (Plailly, France)

Tip
Use the 3 expressions in .
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

L'intonation

Listen


Listen: What about Adventure Land? Let's go to the park!

Réfléchis :
a)
Ces phrases expriment : , ou  
b) Leur intonation est : ou

Repeat


Répète : What about a scary ride? Let's go to the ghost train!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Faire des suggestions


Observe : What about Spooky Park? Let's try a fun park! We should go to the park!

Réfléchis : Repère les bases verbales (BV) et les noms.

Dans ces phrases, les mots en gras permettent-ils de donner un ordre, de suggérer une idée ou d'imposer une idée ?


Conclus : Pour faire des suggestions, on peut utiliser :
+ BV ;
+ BV ;
+ GN (groupes nominaux).
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. The objective of the mission is...





2. Debating means...





3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais

Yolène
Émilie
Jean-Paul
Fatima
Sarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.